این نه نکته را در جلسات اداری و کاری رعایت کنید
مشاوره،اجراء و نظارت -----ISSR,SSQR,ISO9001,IATF16949
این نه نکته را در جلسات اداری و کاری رعایت کنید
تاریخ : دو شنبه 6 آذر 1396
نویسنده : RmZiRn

 

عمده زمان کارمندان و مشاوران صنعت در جلسات کاری گذرانده می شود. در این ایمیل، نکات مهمی که باید برای برگزاری جلسات رعایت کنید ذکر می گردد. 

 

۱- بزرگی می گفت: «قدرت در دست کسانی است که اطلاعات دارند». اگر می خواهید در جلسات موثر ظاهر شوید باید با اطلاعات کافی بروید. منابع اطلاعاتی شما نیروهای زیر مجموعه، گزارشهایی که برای شرکت شما تهیه شده است، اینترنت، کتاب و سمینار و دوره های آموزشی است. روی موضوعاتی که می خواهید درباره آنها صحبت کنید تمرکز داشته باشید. تمرکز داشتن با اطلاعات بدست می آید. دقت کنید افراد امرزی آدمهای بسیار هوشمندی هستند و همینکه شما شروع به صحبت کنید میزان دانش شما را درباره آن موضوع متوجه خواهند شد.

 

۲- اطلاعات کاربردی داشته باشید و راه حلهای عملی ارائه دهید. برای بدست آوردن فرم ها و روش های اجرایی که در سایت جمع آوری شده است شاید ماه ها و سالها باید تلاش کنید. این مجموعه ها را در اینجا آماده جمع آوری کرده ایم و شما می توانید با مبلغی مشخص آنها را در اختیار داشته باشید و در اندک زمانی در هر زمینه ای که بخواهید در صنعت حرفی برای گفتن داشته باشید از این مجموعه ها استفاده کنید.

بیست مجموعه مختلف فرم و چک لیست و دستورالعمل

 

۳- مرتب و ظاهر مناسبی داشته باشید. پوشیدن لباس مناسب در جلسات به نفوذ کلام شما کمک خواهد کرد. لباس حتماً اتو شده باشد و ترجیحاً خودنویس و ساعت مناسب همراه داشته باشید.

 

۴- به موقع جلسه را شروع و به موقع آن را تمام کنید. وقت شناسی بخشی از شخصیت کاری شما را تشکیل می دهید. در بخش یک و دو بر روی اطلاعات کاربردی تاکید زیادی شد ولی نباید ده دقیقه مانده به برگزاری جلسه تازه شروع به جستجو در اینترنت کنید. برای همین موضوع باید همیشه اطلاعات شما طبقه بندی شده و مرتب و منظم باشد. البته اگر می خواهید در شرکتی که کار می کنید آدم با نفوذی شناخته شوید.

 

۵- حتماً دستور جلسه را داشته باشید و در راستای دستور جلسه حرف بزنید و اگر مسئول جلسه هستید سعی کنید تا تمرکز جلسه از دست نرود.

 

۶- افراد حاضر در جلسه انتخاب شده و کم باشند. سعی کنید تعداد افراد شرکت کننده در جلسه را حداکثر به ۵ تا ۷ نفر کاهش دهید. وقتی گروه بزرگ تر شود، برخی اعضا تبدیل تماشاگر می شوند.

 

۷- جلسات صنعتی معمولاً خسته کننده است. سعی کنید جلسات برنامه ریزی را کوتاه برگزار کنید. نکته خیلی مهم این است که جلسات پروژه ای زیاد کوتاه نکنید. مخصوصاً جلساتی که سنگین است و بار آموزشی آنها زیاد است. معمولاً در جلسات سنگین مشاوره ای در ابتدا و انتهای جلسات زمان پرت داریم. این زمان ها را می توانید مدیریت کنید.

 

۸- ارائه های زیبا داشته باشید. پاور پوینت و پرزی نرم افزار های ارائه بسیار مناسبی هستند. از قدرت آنها استفاده کنید. برای رعایت این نکات، می توانید ارائه بصری زیبا تری داشته باشید. از تصاویر، بیشتر از کلمات استفاده کنید؛ استفاده از قانون توییتر در ارائه ها کاملا منطقی به نظر می رسد، در یک اسلاید، از بیش از ۱۴۰ کاراکتر استفاده نکنید. بهتر است ارائه خود را با خلاصه از تصمیمات و قدم های بعدی به پایان ببرید.

 

۹- صورتجلسه تنظیم کنید و مسئول پیگیری را مشخص کنید. اگر در سازمانی مشاور هستید و قرارداد دارید این صورتجلسات مبنای حقوقی و پرداختی برای شما خواهد داشت لذا صورتجلسات را بسیار جدی بگیرید. تا کسی مسئول مستقیم اجرای تصمیمات نشود و در برابر آن پاسخگو نباشد، هیچ‌یک از تصمیمات اتخاذشده در جلسه رنگ واقعیت به خود نخواهند گرفت و ذهنیت منفی‌ای نیز در رابطه با بی‌ثمر بودن این جلسات به وجود خواهد آورد.

 
 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: ادبی , دانستنی ها , آموزش , صنعت،معدن وتجارت , ,
برچسب‌ها: مجله ی دانستنی ها , اطلاعات عمومی , نه نکته مهم در جلسات کاری ,
مطالب مرتبط با این پست
» به خدا عشق به رسوا شدنش می ارزد
» سیستم نوبت دهی اینترنتی کلینیک شیخ الریس تبریز
» ﺩﻟﺨﻮﺷﻢ ﺑﺎ ﻏﺰﻟﯽ ﺗﺎﺯﻩ ﻫﻤﯿﻨﻢ ﮐﺎﻓﯿﺴﺖ
» #1 LifeStraw
» دلیل بسیار جالب اختراع شطرنج!
» صد و چند نکته فرهنگ شهروندی به زبان خیلی خیلی ساده
» اینفوگرافیک : طالع بینی شکل پاهای شما
» چیزی به اندازه استحکام شخصیت مقدس نیست
» فواید آب سرد برای پوست
» ضرب المثل ایرانی
» درختی که ۴۰ نوع میوه‌ می‌دهد+ تصویر
» من وتو
» عکس نوشته های عاشقانه و احساسی
» آموزش لغو عضویت در گروه های یاهو
» 11 نکته‌ای که باید قبل از ارسال هر ایمیل به آن توجه کنیم
» درس هایی که تا پیش از 20 سالگی باید یاد می گرفتید
» بیایید با فرهنگ شویم ! قسمت دهم
» داستان کوتاه/ زنجیر عشق
» داستان کوتاه / مولانا و شمس
» "حکایت یک ویرگول" از احمد شاملو
» داستان‌ کوتاه / هاچیکو ماجرای سگ دوست‌داشتنی
» خواص و فواید جادویی برخی از انواع تخمه ها
» قدرت باور ها
» گزیده ای از جملات زیبا و ماندگار از بزرگان-1
» گزیده ای از جملات زیبا و ماندگار از بزرگان-2
» گزیده ای از جملات زیبا و ماندگار از بزرگان-3
» کم کردن حجم موزیک
» خواندنی
» به کسی جسارت نکن...
» پیامک های مناسب برای تبریک "عید سعید فطر"
» بهترین دوربین های ۲۰۱۴
» برنامه های ضروری ویندوز (۱)
» برنامه های ضروری ویندوز (۲)
» برنامه های ضروری ویندوز (۳)
» برنامه های ضروری ویندوز (۴)
» برنامه های ضروری ویندوز (۵)
» برنامه های ضروری ویندوز (6)
» چگونه گالری تصاویر بسازیم؟
» نکاتی برای عکاسی بهتر
» آموزش اشتراک گذاری در یک شبکه2
» آموزش اشتراک گذاری در یک شبکه
» کیلاً بغیر ثمنٍ لو کان له وعاء
» حراج گنج
» نرم افزار طراحی برنامه زمانی مدارس aSc TimeTables v2014.11.12
» چگونه از "فلش مموری" خود مراقبت کنیم؟
» با عکس‌هایتان جادو کنید!
» 15 نشانه سرطان که آقایان نادیده می گیرند
» نشاط با دارچین
» ۵ تا علامت که نشون میده وقتشه کارتون رو عوض کنید
» تقویم محتوا چیست و چگونه تدوین می شود؟ (به همراه نمونه)

آخرین مطالب

/
بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهـُمَّ صَـلِّ عَلے مُحَـمَّد ﷺ وَ آلِـ مُحَـمَّد ﷺ وَ عَجِّـلْ فـَرَجَـهُم ♥♥♥♥♥ به نام خدایی که ماهی کوچک قرمز را محتاج دریای بی کران آبی کرد... ♥♥♥♥♥ رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا (80/اسراء) پروردگارا ! مرا در هر کاری به درستی وارد کن و به درستی خارج ساز واز جانب خود برایم حجتی یاری بخش پدید آور ! ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)*..... صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللَّهُمَّ صَلِّ علی ، علی بْنِ موسي الرِّضَا مرتضي الامام التَّقِيَّ النَّقِيَّ وَ حُجَّتِكَ علی مِنْ فَوْقِ الارض وَ مَنْ تَحْتِ الثري الصِّدِّيقُ الشَّهِيدُ صلاه كَثِيرُهُ تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كَأَفْضَلِ ماصليت عَلَيَّ أَحَدُ مِنْ اوليائک... پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ 09141050409